Ruszyły multimodalne pociągi na trasie Luksemburg – Polska

CLIP Group

30 stycznia dojechał do terminalu w Swarzędzu pierwszy prawdziwie intermodalny pociąg z terminalu Bettembourg-Dudelange. Skład dotarł do celu po dwóch dniach. Połączenie na trasie długości tysiąca kilometrów uruchomiły firmy: CFL multimodal – spółka należąca do kolei luksemburskich praz CLIP Group. Docelowo między Luksemburgiem i Polską będą kursowały cztery składy tygodniowo.

Pociągi transportują kontenery oraz naczepy ciężarówek, których załadunek i rozładunek będzie odbywał się z wykorzystaniem wykorzystaniem systemu drogowo-kolejowego marki Lohr. Nowością jest transport niespotykanych dotąd w Polsce naczep multimodalnych – wyposażonych w uchwyty do wysięgników transportera (reachstackera).

Dzięki nowemu połączeniu po raz pierwszy skomunikowano Polskę z krajami Beneluksu oraz z Francją i Hiszpanią, dokąd mogą docierać ładunki z terminalu Bettembourg-Dudelange.

Fot. CLIP Group

– Rozszerzamy naszą ofertę przewozów intermodalnych na Europę Środkową. Jesteśmy w stanie przewozić do 15 tys. naczep rocznie. Oznacza to dużą oszczędność w emisji CO2 w stosunku do przewozu naczep ciężarówkami – mówi Fraenz Benoy, dyrektor zarządzający CFL multimodal.

CLIP Intermodal może z kolei zaoferować polskim przewoźnikom drogowym przejście na przewozy intermodalne.

– Dzięki dalszym połączeniom z Luksemburga do Hiszpanii jesteśmy w stanie stworzyć jedno z najdłuższych połączeń kolejowych w Europie o najkrótszym czasie przejazdu. Tygodniowo będą kursowały 4 pociągi tygodniowo. Później zwiększymy częstotliwość do 6. Czas przejazdu ze Swarzędza do Bettembourg wyniesie około 23 godzin – informuje Agnieszka Hipś, prezes CLIP Group.

Połączenie kolejowe na trasie na zachód od Polski obsługuje CFL. W Polsce operatorem pociągi jest Ecco Rail.

Uruchomienie pociągów zostało zapowiedziane przez spółki z Polski i Luksemburga w czerwcu 2019 r.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane