Trans Polonia inwestuje w przewozy intermodalne

Ciężarówka na drodze, w tle dolina i góry
Trans Polonia Group

Specjalizująca się w przewozach cysternowych paliw, chemii i mas bitumicznych, spółka Trans Polonia rozwija działalność zagraniczną, m.in. poprzez przejęcia branżowych firm. Aktualnie na celowniku przedsiębiorstwa są podmioty zajmujące się przewozami intermodalnymi. – Liczymy, iż uda się pozyskać odpowiedni target – potwierdza Dariusz Cegielski, prezes Trans Polonii.

Przewoźnik drogowy z siedzibą w Tczewie od lat większość przychodów uzyskuje z działalności zagranicznej. Nic dziwnego, że Trans Polonia Group (TPG) rozwija ekspansję zagraniczną. W 2021 r. spółka Trans Polonia wraz z firmą zależną TP zawarły umowę przejęcia udziałów w spółce Geerts z siedzibą w belgijskim Brecht. Aktualnie transakcja ta została sfinalizowana. Polski przewoźnik zapłacił za Geerts cenę 880 tys. euro powiększoną o korektę ceny sprzedaży udziałów o zweryfikowany dług netto (na dzień 30 września 2023 r.). Wraz z Geers – właścicielem biura i warsztatu samochodowego, TPG przejęła spółkę transportową J. Deckers & Zn, która zajmuje się transportem płynnych ładunków chemicznych na ternie Europy Zachodniej. Nowe podmioty w grupie TPG zlokalizowane są w miejscu atrakcyjnym dla biznesu – w okolicy portów morskich ARA (Amsterdam – Rotterdam – Antwerpia).

Baza blisko portu w Antwerpii

Dlaczego Trans Polinia zdecydowała się zainwestować w Belgii? – Nabycie bazy transportowej bezpośrednio przy porcie w Antwerpii oraz autostradzie A16 ma duże znaczenie dla możliwości rozwoju spółki w obszarze transportu intermodalnego. A dodatkowo zabezpiecza lepsze kontakty i relacje z klientami z krajów Beneluksu – poinformował prezes Trans Polonii, Dariusz Cegielski podczas czatu inwestorskiego w serwisie StockWatch.pl

Dopytywany przez internautów o najbardziej atrakcyjne dla spółki segmenty rynku, prezes tczewskiej spółki odparł, że firma szczególnie liczy na istotny wzrost w obszarze przewozów chemii płynnej a w perspektywie kolejnych dwóch lat planuje uaktywnić przewozy w obszarze intermodalnymi. – W pierwszej kolejności myślimy o wykorzystaniu transportu intermodalnego na potrzeby kontynentalne oraz tzw. short-sea (np. Skandynawia, Wyspy Brytyjskie, operacje przewozów północ-południe Europy) – zapowiedział Dariusz Cegielski.

Intermodalny cel TPG

TPG nie przestaje rozwijać biznesu za granicą. Priorytetem jest dla grupy Zagłębie Ruhry oraz dynamicznie rozwijające się przewozy na i z Półwyspu Iberyjskiego. Firma szuka też kolejnych okazji do akwizycji, zwłaszcza w kontekście wejścia w nowy segment przewozów. – Na stałe zatrudniamy profesjonalnego doradcę z rynku TSL w Antwerpii, którego zadaniem jest poszukiwanie potencjalnych targetów. W chwili obecnej koncentrujemy się przede wszystkim na możliwości rozwoju usług intermodalnych i liczymy iż uda się pozyskać odpowiedni target – tak prezes Cegielski odpowiedział podczas czatu na pytanie zadane przez redakcję Portalu TSL.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane