UTLC ERA przeprowadzi cyfryzację procesów

UTLC ERA

Największy operator kolejowy na szerokotorowej części Nowego Jedwabnego Szlaku – UTLC ERA, przygotowuje się do wprowadzenia nowych technologii, w tym do cyfryzacji procesów. Przedsiębiorstwo zostało do tego zobowiązane w podpisanej przez rządy Rosji, Białorusi i Kazachstanu (udziałowcy spółki) deklaracji intencji wsparcia szlaków tranzytowych.

Szefowie rządów Rosji, Białorusi i Kazachstanu podpisali 20 sierpnia deklarację intencji dotyczącą wsparcia zrównoważonych euroazjatyckich szlaków tranzytowych i transportu kolejowego pomiędzy państwami członkowskimi Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej (EUG). Pod dokumentem podpisali się: prezes Kolei Rosyjskich (RŻD) – Oleg Biełozerow, prezes Kazachskiego Towarzystwa Kolejowego – Nurlan Sauranbajew oraz dyrektor Kolei Białoruskich – Władimir Morozow.

Nowe technologie na obszarze EUG

Deklaracja stanowi zobowiązanie stron do dalszej realizacji wspólnego projektu transportowego, czyli przedsiębiorstwa UTLC ERA (United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance) i wskazuje drogę jego rozwoju. Strony zadeklarowały się dać nowy impuls do wspierania efektywnych usług transportu kontenerowego między Europą a Chinami oraz do ich cyfryzacji. Celem jest dalsze zwiększanie zdolności w zakresie kolejowego transportu towarów oraz umożliwienie wprowadzenia nowych technologii na całym obszarze EUG.

– Dokument zakłada transformację cyfrową i wprowadzenie innowacji technologicznych za kluczowe czynniki poprawy efektywności operacyjnej i obniżenia kosztów transakcyjnych w całym euroazjatyckim sektorze transportowym. Szczególną uwagę zwrócono na poprawę efektywności środowiskowej transportu kolejowego oraz na bez emisyjną logistykę kolejową w celu zwiększenia atrakcyjności kolei dla transportu towarów – czytamy w komunikacie UTLC ERA.

Jednolity list przewozowy

Aleksiej Grom, prezes UTLC ERA, podkreśl, że cyfryzacja ma szczególne znaczenie w transporcie kolejowym i zaoferował wykorzystanie swojej firmy do projektów pilotażowych: – Obecnie transport kolejowy ma do odegrania kluczową rolę, szczególnie w zakresie redukcji emisji CO2 i zanieczyszczenia środowiska. Aby wzmocnić te zalety, jesteśmy gotowi realizować pionierskie projekty pilotażowe i wdrażać innowacyjne rozwiązania technologiczne na kolei, aby napędzać nie tylko euroazjatyckie szlaki tranzytowe, ale cały łańcuch dostaw między Chinami, a Europą. Wraz z naszymi partnerami i sąsiadami z EUG jesteśmy na etapie wprowadzenia jednolitego listu przewozowego. Wierzę, że rok 2022 będzie oznaczał przełom w cyfryzacji usług kolejowych – powiedział Grom.

UTLC ERA przewozi prawie 90% ładunków tranzytowych w regularnych pociągach kontenerowych między Chinami, a Europą po torach szerokotorowych (1520 mm). Firma chce stać się siłą napędową procesów cyfryzacji w dziedzinie zrównoważonego transportu i logistyki w ramach EUG. Oznacza to, że spółka przyczyni się do wprowadzenia jednolitej procedury EUG dla tranzytu towarów. Intencją stron jest, aby planowane działania były realizowane bez generowania dodatkowych kosztów dla klienta.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polecane