DHL pozyskał specjalistów do MCL poprzez upskilling

Pracownik DHL w magazynie
DHL eCommerce Polska

DHL eCommerce Polska zakończył pilotażowy program Upskilling, którego celem było wyszkolenie i podniesienie kwalifikacji osób zainteresowanych pracą w Międzynarodowym Centrum Logistycznym w Robakowie (woj. wielkopolskie).

MCL zostało uruchomione w IV kwartale 2023 r. Obiekt zbudowany dla DHL Parcel ma powierzchnię około 32 tys. mkw. i będzie obsługiwał przede wszystkim rynek niemiecki. Do obsługi MCL potrzebny jest 450 osób.  Rynek pracy w Wielkopolsce jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w kraju, ze stopą bezrobocia na poziomie 1 proc., dlatego dla firmy kluczowe stało się rozwijanie kwalifikacji obecnych pracowników, którzy byli gotowi na przeprowadzkę z innych lokalizacji DHL do Robakowa.

– Głównym założeniem upskillingu jest wsparcie pracowników w procesie doskonalenia umiejętności i zdobywania kompetencji dostosowanych  do zmieniających się potrzeb organizacji. W przypadku Międzynarodowego Centrum Logistycznego – najbardziej innowacyjnej inwestycji operacyjnej DHL, wymagania względem kompetencji pracowników są szczególne. Dlatego też  zdecydowaliśmy się na wdrożenie pilotażowej edycji programu tak, by pomóc pracownikom rozwinąć kompetencje w różnych obszarach – informuje Agata Boroń, dyrektor ds. personalnych i komunikacji wewnętrznej DHL eCommerce Polska.

Program Upskilling był skierowany do pracowników na różnych szczeblach, od magazynierów po kierowników,, którzy byli gotowi do relokacji z całego kraju. Przedstawiciele firmy prowadzący projekt przygotowali matrycę pożądanych kompetencji do pracy w Międzynarodowym Centrum Logistycznym, a następnie przeprowadzali rozmowy pogłębiające z kandydatami. W procesie uczestniczył zespół HR. Wykorzystano m.in. narzędzia First Choice, zwłaszcza dotyczące metodologii mierzenia się z wyzwaniami. Pracownicy działu HR współpracowai również z działem operacyjnym, w szczególności z lokalnymi terminalami i sortowniami. Dzięki temu uczestnicy programu Upskilling mieli do dyspozycji m.in.: ocenę wymaganych kompetencji, plan rozwoju osobistego i wsparcie przełożonych (stworzono portfolio działań rozwojowych dla menedżerów pierwszej linii).

Zorganizowano również spotkania z managerami MCL i zespołem HR wspierającym proces, sesje szkoleniowe (First Choice, podstawy zarządzania, zarządzanie zmianą, trudne rozmowy z pracownikami, jak dać z siebie wszystko podczas procesu rekrutacji, aktywne słuchanie i inne), sesje coachingowe, zajęcia z języka angielskiego, opiekę mentorską czy wizyty w placówkach za granicą.

W efekcie 30 uczestników programu awansowało lub zdobyło nowe umiejętności w ramach horyzontalnego rozwoju kariery.

– Obserwujemy również dodatkowe korzyści, takie jak zwiększone zaangażowanie, zmiany w ścieżce kariery osób pracujących na jednym stanowisku przez wiele lat, pielęgnowanie naszej kultury inwestowania w ludzi związanych z DHL, a także awanse wewnętrzne. Program pozwolił nam wyłonić wspaniałych menedżerów i ekspertów wewnątrz organizacji, dzięki czemu nie musimy szukać ich poza organizacją. Tym samym zmniejszamy potencjalne koszty rekrutacji i onboardingu – dodaje Agata Boroń.

 

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane