Firma kurierska GLS wdraża strategię przyspieszenia

GLS

Spółki grupy logistycznej GLS w Europie realizują nową strategię „Accelerate GLS”, której celem jest zdobycie pozycji lidera na rynku usług kurierskich. Strategia opiera się m.in. na rozwoju usług B2C i B2B, usprawnieniu jakości obsługi klientów – zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych (jak np. pandemia) oraz na cyfryzacji i zapewnieniu twardej infrastruktury logistycznej.

Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland, informuje, że dzięki nowej strategii firma chce przede wszystkim lepiej dostosować się do zmieniającej się sytuacji na rynku oraz jeszcze efektywniej wykorzystać swój potencjał. – Mamy mocną pozycję rynkową, ale chcemy zostać liderem branży. Przyśpieszamy: stąd sugestywna i jednoznaczna nazwa naszej strategii – tłumaczy Zwiercan.

Strategia opiera się na ośmiu elementach i wyznacza cele w wielu obszarach, od rozwoju usług, poprzez cyfryzację i rozbudowę infrastruktury, po rozwiązania ekologiczne. – Filarem naszych działań jest przekonanie, że w centrum uwagi zawsze powinien być klient. To oznacza, że chcemy być blisko rynku, uważnie wsłuchiwać się w jego oczekiwania i potrzeby. Nasz atut polega na tym, że potrafimy szybko reagować na zmiany – twierdzi Tomek Zwiercan. I dodaje, że ważnym punktem strategii GLS jest rozwój oferty B2C, co jest związane z szybkim wzrostem wolumenu przesyłek do klientów indywidualnych. Udział segmentu B2C w obrotach firmy będzie rósł w szybkim tempie, również po zakończeniu pandemii. – Z tego wynika konieczność udoskonalania logistyki ostatniej mili tak, by wachlarz usług i form dostawy odpowiadał realnym oczekiwaniom zarówno sklepów internetowych, jak i odbiorców. Szybkość realizacji usługi i łatwość korzystania z niej mają dziś kluczowe znaczenie z punktu widzenia klientów – zauważa Tomek Zwiercan.

Usprawnienie dostaw transgranicznych

Równocześnie firma zakłada utrzymanie silnej pozycji w segmencie B2B, rozwój usług w tym obszarze i poszerzanie grona klientów. GLS zapowiada też dalsze usprawnianie dostaw transgranicznych. Firma ma pod tym względem duży potencjał, ponieważ jej działalność obejmuje prawie wszystkie kraje europejskie, a także osiem stanów wzdłuż całego zachodniego wybrzeża USA. GLS dysponuje dzięki temu rozbudowaną i spójną siecią międzynarodową, w ramach której dostarcza do 6 milionów paczek dziennie.

Istotnym punktem strategii jest również jakość obsługi klientów. GLS stawia na udoskonalanie standardu usług i ich niezawodną realizację, również w szczytach paczkowych czy sytuacjach nadzwyczajnych i nieprzewidywalnych, jak pandemia.

Operator zdecydowanie stawia też na digitalizację. – Systematycznie wprowadzamy zaawansowane narzędzia cyfrowe, pozwalające optymalizować procesy logistyczne. Zwiększamy w ten sposób sprawność i elastyczność naszej sieci operacyjnej, wdrażamy coraz lepsze formy komunikacji interaktywnej z odbiorcami i poszerzamy zakres dostępnych funkcjonalności – podkreśla Tomek Zwiercan.

Kolejnym elementem strategii jest wsparcie projektów wpisujących się w ideę zrównoważonego rozwoju. Grupa GLS już od 2008 r. wdraża inicjatywę Think Green. Zakłada ona, że usługi, flota i infrastruktura firmy będą jeszcze przyjaźniejsze dla środowiska. Z myślą o dostawie na tzw. ostatniej mili GLS w całej Europie prowadzi także testy różnego rodzaju pojazdów zero- lub niskoemisyjnych. W kilkunastu miastach europejskich sprawdza możliwości alternatywnych pojazdów – rowerów, w tym z elektrycznym wspomaganiem, i małych pojazdów elektrycznych, jak e-skutery.

Zwiększenie przepustowości obiektów

GLS systematycznie rozbudowuje swoją infrastrukturę bazową. W tej chwili dysponuje już siecią ponad 40 filii w całej Polsce. – Wdrożenie strategii Accelerate oznacza realizację szeregu inwestycji w „twardą” infrastrukturę. Będą koncentrować się na hubach, centrach logistycznych i filiach. Pozwoli to zwiększyć przepustowość obiektów i stale poprawiać elastyczność całej sieci – podsumowuje dyrektor zarządzający GLS Poland.

GLS Poland to spółka-córka General Logistics Systems B.V. (z siedzibą w Amsterdamie). Firma świadczy usługi przewozu paczek dla ponad 240 000 klientów, uzupełnione o usługi frachtowe i ekspresowe. Poza Europą Grupa prowadzi również działalność poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS składa się z ok. 70 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz ok. 1 400 oddziałów, które są obsługiwane przez ok. 28 000 samochodów kurierskich oraz ok. 4 000 samochodów liniowych na długich dystansach. GLS zatrudnia ok. 19 000 osób. W roku obrotowym 2019/2020 Grupa GLS osiągnęła przychody w wysokości 3,6 mld euro i dostarczyła 667 mln przesyłek.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane