ID Logistics obsługuje lokalnie dostawy mebli IKEA

Wnętrze magazynu z regałami
ID Logistics

Firma ID Logistics wspiera rozwój łańcucha dostaw omnichannel IKEA Retail w Polsce. W 2023 r. uruchomiła i zarządza centrum dystrybucji e-commerce IKEA koło Nadarzyna (w pobliżu Warszawy), przeznaczone dla obsługi artykułów niestandardowych i ponadgabarytowych. Obiekt dostarcza meble nabywcom z Mazowsza i Podlasia.

Centrum dystrybucji e-commerce IKEA koło Nadarzyna, o powierzchni blisko 26 tys. mkw. zatrudnia 140 osób. Jego specjalizacją jest przygotowywanie zamówień składanych w sklepie internetowym IKEA.pl i przez Aplikację Mobilną IKEA. To, co wyróżnia ten magazyn od innych, jest obsługiwany asortyment. Są to wszystkie artykuły ponadgabarytowe dostępne w ofercie IKEA, tj. meble kuchenne, szafy, sofy, fotele, ramy łóżek czy lutra. Dodatkowo magazynowane są tam akcesoria i artykuły wyposażenia wnętrz. Łącznie to ponad 10 500 SKU (rodzaje produktów) dla których przygotowano 32 tys. miejsc paletowych.

Sylwia Dunn, business development director w ID Logistics Polska, informuje, że współpraca z IKEA to pierwszy projekt, który firma realizuje dla branży wyposażenia wnętrz w Polsce. – Uruchomienie magazynu odgrywa kluczową rolę dla rozwoju omnichannel naszego klienta. Dostawy artykułów o niestandardowych rozmiarach do klientów e-commerce, wcześniej realizowane bezpośrednio przez sklepy IKEA, są teraz powierzone naszemu zespołowi. To zaszczyt, że klient obdarzył nas zaufaniem, a my mogliśmy spełnić jego oczekiwania. Liczymy, że nasza współpraca z IKEA w Polsce rozszerzy się na kolejne rynki – powiedziała Dunin.

Obiekt uruchomiony koło Nadarzyna to Lokalne Centrum Dystrybucji do Klienta. Jego otwarcie stanowi dla IKEA znaczący krok w dalszym rozwoju infrastruktury magazynowo – logistycznej. To też kontynuacja strategii omnikanałowej firmy. – Chcemy, aby ludzie cieszyli się pozytywnym doświadczeniem IKEA bez względu na to, w jaki sposób zdecydują się z nami nawiązać kontakt, czy to za pośrednictwem naszych sklepów, Studiów planowania i zamówień IKEA czy zdalnie, a także jaką formę dostawy wybiorą. Lokalizacja nowego magazynu w dużym stopniu to umożliwi, zwiększając dostępność naszych produktów i skracając czas realizacji zamówień do klientek i klientów z Warszawy, województw podlaskiego oraz mazowieckiego – informuje Sebastian Kaczmarski, kierownik ds. Centralnych Operacji Logistycznych w IKEA Distribution Services.

Nowe centrum dystrybucji miesięcznie realizuje ponad 15 tysięcy zamówień. Lead time, czyli czas dostawy od momentu złożenia zamówienia w jednym z kanałów sprzedaży IKEA czyli w sklepie stacjonarnym, na stronie internetowej czy też poprzez kontakt telefoniczny, do doręczenia wynosi nawet 1 dzień. – Jesteśmy jedynym magazynem tego typu w kanale sprzedaży omnichannel naszego klienta w Polsce, który zapewnia tak szybki czas doręczeń – twierdzi Agnieszka Lipińska, dyrektor centrum dystrybucji ID Logistics.

Obiekt pracuje w trybie trzyzmianowym oraz czterobrygadowym, gdyż operacje realizowane są przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Zgodnie ze specyfikacją IKEA, zespoły ID Logistics przygotowały i wdrożyły specjalnie zaprojektowane procesy logistyczne. Wspierają je nowoczesne technologie, tak jak zaimplementowany dodatkowy system monitoringu kompletacji zamówień.

Przypominamy, że mniejsze artykuły IKEA są obsługiwane przez centrum logistyczne 3LP w dolnośląskich Siechnicach.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane