Rosną przeładunki kontenerów w Porcie Gdynia

ZMPG

W lutym na terminalu GCT przeładowano 32,4 tys. TEU – ponad 9 proc. więcej, niż rok temu, w OT Port Gdynia 156 TEU – ponad 8 proc. więcej, zaś w BCT obsłużono 43 tys. TEU – ponad 4 proc. więcej, niż przed rokiem. Głównym motorem wzrostu przeładunków jest rosnący eksport polskich towarów.

W obu dużych gdyńskich terminalach kontenerowych widać znaczną przewagę eksportu – w BCT stanowi on 61,5 proc., zaś w GCT – 59 proc. Według Zarządu Morskiego Portu Gdynia te wyniki świadczą o rozwoju polskiej gospodarki. W okresie styczeń-luty 2021 wyniki eksportu ładunków skonteneryzowanych wzrosły o 11,9 proc. w stosunku do roku ubiegłego, importu zaś o 7,1 proc.

Pierwszy miesiąc roku 2021 okazał się bardzo intensywny dla terminali w gdyńskim porcie. W większości grup przeładunkowych odnotowano gwałtowne wzrosty. Ogółem wzrost przeładunków wyniósł 13,6 procent, świetny wynik osiągnięto również w kontenerach – terminale BCT i GCT przeładowały ponad 74 tys. TEU – dynamika wzrostu 113,4 procent.

Pomimo epidemii w 2020 r. Port Gdynia zakończył wzrostem przeładunków o 2,9% w skali roku, jednocześnie pobijając kolejny rekord przeładunków. – To świadczy o doskonałej sprawności i efektywności terminali operujących na terenie Portu Gdynia oraz konsekwentnej realizacji strategii rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdyni, twierdzi prezes spółki Adam Meller.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polecane