Rosną przeładunki kontenerów w Porcie Gdynia

ZMPG

W lutym na terminalu GCT przeładowano 32,4 tys. TEU – ponad 9 proc. więcej, niż rok temu, w OT Port Gdynia 156 TEU – ponad 8 proc. więcej, zaś w BCT obsłużono 43 tys. TEU – ponad 4 proc. więcej, niż przed rokiem. Głównym motorem wzrostu przeładunków jest rosnący eksport polskich towarów.

W obu dużych gdyńskich terminalach kontenerowych widać znaczną przewagę eksportu – w BCT stanowi on 61,5 proc., zaś w GCT – 59 proc. Według Zarządu Morskiego Portu Gdynia te wyniki świadczą o rozwoju polskiej gospodarki. W okresie styczeń-luty 2021 wyniki eksportu ładunków skonteneryzowanych wzrosły o 11,9 proc. w stosunku do roku ubiegłego, importu zaś o 7,1 proc.

Pierwszy miesiąc roku 2021 okazał się bardzo intensywny dla terminali w gdyńskim porcie. W większości grup przeładunkowych odnotowano gwałtowne wzrosty. Ogółem wzrost przeładunków wyniósł 13,6 procent, świetny wynik osiągnięto również w kontenerach – terminale BCT i GCT przeładowały ponad 74 tys. TEU – dynamika wzrostu 113,4 procent.

Pomimo epidemii w 2020 r. Port Gdynia zakończył wzrostem przeładunków o 2,9% w skali roku, jednocześnie pobijając kolejny rekord przeładunków. – To świadczy o doskonałej sprawności i efektywności terminali operujących na terenie Portu Gdynia oraz konsekwentnej realizacji strategii rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdyni, twierdzi prezes spółki Adam Meller.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane