Głębokowodny terminal kontenerowy w Porcie Świnoujście dopiero jest w planach, ale port już zaczyna rozwijać przeładunki kontenerów. Spółka OT Port Świnoujście nawiązała współpracę z islandzką linią żeglugową Eimskip, której statki będą zawijać do terminalu Grupy OTL raz na dwa tygodnie i będą rozładowywane przy nabrzeżu Hutników.
Karol Bowżyk, członek zarządu OT Logistics informuje, że rozpoczęcie współpracy z Eimskip oznacza dla grupy rozwój w obszarze obsługi kontenerów, który wpisuje się w jej strategią rozwoju transportu intermodalnego.
– W ostatnich dwóch latach przygotowaliśmy wspólnie z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście infrastrukturę do obsługi transportu intermodalnego, m.in. poprzez przygotowanie na ten cel placów do składowania. Ubiegamy się także o dofinansowanie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na zakup dodatkowego sprzętu i urządzeń do obsługi tego typu transportu. Docelowo zakładamy, że do 2030 roku będziemy posiadać zdolności składowe do 4000 TEU. W rozwój transportu intermodalnego w Świnoujściu wpisuje się także planowana budowa Głębokowodnego Terminala Kontenerowego, dla którego nasz terminal mógłby być naturalnym zapleczem do obsługi ładunków kontenerowych i szeroko pojętego intermodalu oraz usług CFS i depot – mówi Karol Bowżyk.
Kontenery będą obsługiwane z wykorzystaniem nabrzeżowych urządzeń przeładunkowych w tym suwnicy STS. Statki w ramach realizowanego przez Eimskip połączenia będą zawijać do terminalu Grupy OTL co dwa tygodnie.
Statkki Eimskip realizują przewozy ładunków na północnym Atlantyku. Firma świadczy transport kontenerowy i chłodniczy oraz zajmuje się spedycją ze szczególnym uwzględnieniem towarów mrożonych i chłodzonych. Firma została założona w Islandii w 1914 roku i obecnie posiada 58 biur w 20 krajach.
Zobacz też: Uruchomiono serwis Gdynia – Södertälje