LOT modyfikuje Dreamlinera na potrzeby transportów cargo

PLL LOT / Facebook

Uziemione samoloty pasażerskie nie powinny generować strat, dlatego wielu przewoźników decyduje się wykorzystywać je w okresie pandemii do transportu ładunków, głównie sprzętu medycznego. Tak też robią Polskie Linie Lotnicze LOT, które w ramach projektu #CargoDlaPolski wykonały już 45 takich rejsów.

LOT przewozi sprzęt ochronny dla polskich lekarzy wykorzystując utworzony między Polską i Chinami most powietrzny. Spółka wykonywała tego typu loty na zlecenie KPRM, Fundacji WOŚP oraz Dominiki Kulczyk

Z uznaniem o biurze LOT Cargo wypowiada się szef WOŚP, Jerzy Owsiak, który zachwala współpracę z LOT-em w mediach społecznościowych.


PLL LOT rozpoczęły wykonywać loty ze sprzętem dla szpitali, w ramach projektu #CargoDlaPolski, 17 marca. Projekt został oficjalnie zainaugurowany nieco później – w niedzielę, 5 kwietnia. Spóła transportuje przede wszystkim maseczki, przyłbice, okulary ochronne, kombinezony medyczne, ochraniacze na buty oraz respiratory.

Do tej pory przewoźnik zrealizował 45 rejsów przewożąc ponad 7 tys. msześc. ładunków.

Materiały ochronne przywożone do kraju są dosyć lekkie, ale mają dużą objętość. Spółka przyjęła, że będzie przewoziła ładunki nie tylko w ładowniach (tzw. belly cargo), ale też na fotelach oraz w lukach bagażowych nad siedzeniami. Dzięki temu może jednorazowo przewieźć ok. 130 msześc. towaru w Boeingu 787-8 Dreamliner i około 150 msześc. w Boeingu 787-9 Dreamliner. W obydwu przypadkach LOT ma możliwość swobodnego transportu ładunków o wadze do 40 ton.

Przewoźnik jest obecnie na etapie testowania możliwych modyfikacji w Boeingach 787, co pozwoli zwiększyć przestrzeń do załadunku i w pełni wykorzystać pokład pasażerski do transportu towarów. Można się domyślać, że chodzi o demontaż foteli, co aktualnie wykonuje wielu przewoźników, aby zmienić samoloty pasażerskie w towarowe i transportować ładunki nie przejmując się zawieszeniem połączeń pasażerskich.

– Dreamlinery to bardzo nowoczesne, komfortowe samoloty pasażerskie zaprojektowane tak, aby były oszczędne w eksploatacji. Projekt jest pionierski i podchodzimy do niego ostrożnie. Pomysł jest jednak warty uwagi, dlatego też wspólnie z producentem samolotu szukamy optymalnego rozwiązania w tej kwestii, aby przewozić fracht optymalnie z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa – informuje biuro prasowe spółki.

Samoloty pasażerskie do transportu sprzętu ochronnego – lekkiego, ale o dużej objętości – wykorzystuje wielu przewoźników, w tym Lufthansa Cargo, która wykonuje przewozy na zlecenie DB Schenker.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane