Największy kontenerowiec na świecie, należący do przewoźnika Mediterranean Shipping Company (MSC), odwiedza europejskie porty w ramach pierwszego rejsu, w który wyruszył z północnych Chin. W piątek (23 sierpnia) po 45 dniach podróży zawinie do terminalu DCT Gdańsk.
MSC Gülsün jest pierwszym z nowej serii statków zabierających na pokład 23 tys. TEU, zamówionych przez MSC w północnokoreańskich stoczniach: Samsung Heavy Industries i Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Kolejnych 10 jednostek zostanie wyprodukowanych w tym i w przyszłym roku.
Kontenerowiec ma ok. 400 m długości i 60 m szerokości oraz rekordową pojemność: 23 756 TEU. Statek można przewozić ponad 2 tys. kontenerów chłodniczych do transportowania mrożonej żywności.
MSC Gülsün zaprojektowano z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa w stosunku do wcześniej produkowanych statków (licząc zużycie ropy i emisję CO2 na 1 TEU). Aby zachować zgodność z wchodzącym w przyszłym roku rygorystycznym rozporządzeniem dotyczącym paliwa morskiego statek wyposażono w hybrydowy system oczyszczania spalin.