PKP CARGO musi rozwieźć 4,5 mln ton węgla z importu

PKP CARGO

Narodowy przewoźnik kolejowy otrzymał zadanie przewiezienia z portów morskich w głąb kraju 4,5 mln ton węgla, który sprowadzą do Polski spółki Węglokoks i PGE Paliwa. Rządowe zlecenie zwalnia PKP CARGO z odpowiedzialności za… niewykonanie innych kontraktów. Spółka ma dostać za to rekompensatę.

Węglokoks i PGE Paliwa kupią za granicą łącznie 4,5 mln ton węgla z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych. Paliwo zostanie przywiezione do Polski statkami i z portów trzeba będzie je rozwieźć po całej Polsce najpóźniej do 31 grudnia 2022 r. To zadanie ma spoczywać na barkach PKP CARGO. Przewoźnik poinformował w komunikacie, że to zadanie postawił przed nim osobiście premier Mateusz Morawiecki.

Spółka podkreśla, że trwają już przygotowania do realizacji dodatkowych przewozów. – Nie czekaliśmy z tym na decyzję premiera, gdyż wiemy, że zarówno dostawcy, jak i odbiorcy węgla oczekują, że to PKP CARGO jako największy przewoźnik kolejowy w Polsce zadba o obsługę tych ładunków. Decyzja szefa rządu daje nam jednak większe możliwości działania – informujhe cytowany w komunikacie prezes Dariusz Seliga, prezes PKP Cargo.

Przewoźnik jest w kontakcie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i zarządami portów, aby można było zwiększyć liczbę pociągów z węglem obsługujących portowe nabrzeża. Spółka zakłada też możliwość skorzystania z pomocy innych przewoźników.

Do realizacji dodatkowych przewozów importowanego węgla PKP CARGO musi zabezpieczyć odpowiednią ilość wagonów oraz lokomotyw manewrowych i liniowych. Spółka zadba też o odpowiednią obsadę drużyn trakcyjnych i innych stanowisk pracy niezbędnych do pracy.

Zarząd PKP CARGO podkreśla, że decyzja premiera umożliwia spółce ograniczenie realizacji innych kontraktów i wypłacenie przez Skarb Państwa odszkodowań za utracone przychody. Przewoźnik ma jednak nadzieję, że uda mu się przewieźć dodatkowe 4,5 mln ton węgla bez szkody dla dotychczasowych umów. Prezes Dariusz Seliga chce, aby ewentualną konsekwencją nowego zlecenia były jedynie opóźnienia w realizacji pozostałych kontraktów.

Umowa o ewentualnych odszkodowaniach jest aktualnie negocjowana przez PKP CARGO z ministerstwem aktywów państwowych. Jej intencją jest ustalenie poziomu rekompensaty poniesionych ewentualnych strat przez spółkę.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polecane