Rail Polska bierze w leasing swoje lokomotywy

Lokomotywa Edgar
Beacon Rail Leasing

Kolejne poradzieckie lokomotywy spalinowe M62 (oznaczenie PKP: ST44) należące do Rail Polska zostaną przebudowane na jednostki elektryczne 207E – Edgar. Przewoźnik będzie mieć na to środki, bo dwanaście swoich lokomotyw, w tym osiem, które dopiero mają powstać, sprzedał firmie Beacon Rail Leasing (BRL) z Luksemburga, a następnie wziął je od niej w leasing zwrotny.

Informację o zawarciu umowy z polskim przewoźnikiem opublikowała brytyjska firma Beacon Rail Leasing. Cytowany w jej komunikacie Edward Burkhardt, prezes Rail Polska, wyjaśnił, że skorzystano z oferty zagranicznej firmy, bo w Polsce żadna nie była w stanie zaproponować odpowiedniego finansowania. Transakcja leasingu ułatwi zaś kontynuację projektu, który Rail Polska rozpoczął w 2015 r. Jego celem jest wyprodukowanie i wprowadzenie na rynek lokomotyw elektrycznych 207E (Edgar). Produkcja polega na gruntownej modernizacji i przedłużeniu żywotności zmodernizowanej jednostki spalinowej M62 M „Gagarin”.

Beacon Rail Leasing kupił od Rail Polska dwie pierwsze lokomotywy 207E – Edgar, eksploatowanych już od 2019 r. oraz 8 lokomotyw tej serii, które dopiero powstaną. Firma leasingowa stała się też właścicielem dwóch protoplastów Edgara – spalinowych jednostek M62 M.

Następnych osiem lokomotyw 207E ma zostać zbudowanych i wejść do ruchu do końca 2024 toku. Wszystkie będą wspierać działalność Rail Polska, operując z głównych baz przewoźnika w Oświęcimiu i Wrocławiu. W ocenie luksemburskiego BRL umowa zawarta przez Rail Polska pomoże przewoźnikowi obniżyć zarówno koszty eksploatacji i utrzymania pojazdów trakcyjnych, a także zmniejszyć ich ślad węglowy.

Premiera 207E – Edgar odbyła się na targach TRAKO w 2017 roku. W lokomotywie wyprodukowanej we współpracy z firmami Vis- Systems oraz ZTK Włosienica, zastosowano innowacyjne rozwiązanie polegające na zamontowaniu układu zasilania i sterowania silników niskonapięciowych prądu stałego (DC) 3 tys. Volt. Na leciwej platformie M62 zabudowano pudło o konstrukcji szkieletowej ze wzmocnionymi kabinami o kontrolowanym zgniocie. Zadbano też o wyciszenie i niski poziom drgań działających na obsługę. Model 207E – Edgar jest przeznaczony do przewozów towarowych i może prowadzić pociągi o masie brutto do 3200 ton.

Beacon Rail Leasing to firma zajmująca się leasingiem taboru kolejowego. Skoncentrowana jest na obsłudze rynków europejskich i brytyjskich. Obecny portfel BRL to 346 lokomotyw, 1000 wagonów towarowych oraz 575 pociągów pasażerskich a także autobusów międzymiastowych. Są one leasingowane przewoźnikom w całej Europie.

Rail Polska jest polskim przewoźnikiem należącym do amerykańskiego holdingu Rail World, którego właścicielem jest Edward Burkhardt. Firma posiada 52 lokomotywy i 1038 wagonów towarowych oraz zatrudnia około 366 pracowników.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane