Test nowego połączenia Chongqing – Sławków

UTLC ERA

Rosyjski przewoźnik United Transport and Logistics Company – Eurasian Railway Alliance (UTLC ERA) wspólnie z Belintertrans-Germany (BIT-Germany) oraz z ukraińskim CFTS Liski przeprowadził testowy przejazd pociągu kontenerowego po Nowym Jedwabnym Szlaku. Skład wyjechał z chińskiego miasta Chongqing a jego stacją docelową był Sławków w województwie śląskim. Pociąg był na miejscu w wigilię Bożego Narodzenia.

Przedsiębiorstwo UTLC ERA odpowiadało za przejazd składu przez terytoria Kazachstanu, Rosji i Białorusi. Testowy pociąg uruchomiono z inicjatywy BIT-Gemany, firmy, która realizuje wraz z CFTS Liski transporty z Ukrainy do polskiego Sławkowa po linii PKP LHS, dzięki czemu nie ma potrzeby przeładowywania kontenerów na granicy z Polską z wagonów o rosyjskim rozstawie kół na rozstaw europejski.

– Ważne jest, aby podtrzymywać szybkie transporty ładunków oraz redukować czas tranzytowy. Pociąg jest w stanie przejechać 1200 km dni, a jedynym miejscem, w którym traci cenny czas są stacje graniczne. Wraz z naszymi udziałowcami staramy się redukować czas przejazdu ładunków. Liczymy, że trasa przez białorusko-ukraińskie przejście graniczne Horyń / Udrytsk przyczyni się do rozwoju nowego, popularnego połączenia – komentuje Aleksiej Grom, prezes UTLC ERA.

Testowy pociąg zładowany był 50. 40′ kontenerami wysłanymi ze stacji Chongqing 8 grudnia. UTLC ERA była operatorem pociągu od granicy chińsko-kazachstańskiej w miejscowości Dostyk. Skład dojechał do Sławkowa 24 grudnia czyli dotarł do celu po 16 dniach. Najdłużej jechał przez terytorium Chin, bo trasę Dostyk – Sławków pokonał zaledwie w 7 dni.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane