W uwolnieniu Ever Given pomogą Holendrzy i Japończycy

Suez Canal Authority

Po nieudanych próbach uwolnienia kontenerowca Ever Given z mielizny przy pomocy holowników, zarząd egipskiego kanału korzysta z pomocy zagranicznych fachowców. Wsparcia udzielają firmy zajmujące się ratownictwem morskim – holenderska SMIT Salvage (Grupa Boskalis) oraz japońska Nippon Salvage. Obie wynajął przewoźnik Evergreen.

Przypominamy: kontenerowiec należący do przewoźnika Evergreen od wtorku blokuje największą morską przeprawę z Azji do Europy – Kanał Sueski. Zarząd kanału początkowo próbował przesunąć olbrzymi statek przy pomocy ośmiu holowników – bezskutecznie. Aktualnie przy statku pracują dwie pogłębiarki, które starają się pogłębić dno kanału. Ich zadaniem jest usuniecie 15-20 tys. msześc. piasku, aby osiągnąć pod statkiem głębokość 12-16 m.

Z pomocą przyszła holenderska firma SMIT Salvage, jedna z największych na świecie, specjalizujących się w ratownictwie morskim. W czwartek przedstawiciele SMIT wzięli udział w posiedzeniu Komitetu Zarządzania Kryzysowego, na którym omówiono sposoby spławienia statku. Przedstawiciel Grupy Boskalis powiedział w niderlandzkiej telewizji, że usuwanie skutków incydentu na Kanale Sueskim może potrwać nawet kilka tygodni.

Pomoc nadeszła też z Japonii. Drugą firmą, która na zlecenie przewoźnika Evergreen angażuje się w uwolnienie kontenerowca jest Nippon Salvage.

Władze Zarządu Kanału Sueskiego uchylają się przed złożeniem deklaracji, co do terminu udrożnienia szlaku wodnego.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane