GDDKiA ogłosi przetarg na dokończenia A1 w Częstochowie

GDDKiA

Zarządca krajowych dróg wybrał firmy Strabag, Budimex i Budpol na wykonawców prac zabezpieczających, umożliwiających kontynuację budowy autostrady A1 na odcinku Częstochowa Blachownia – Częstochowa Północ. Przygotowywany jest przetarg na dokończenie całego odcinka, po opuszczeniu placu budowy przez włoską firmę Salini.

Trzy dni po odstąpieniu od umowy z pierwotnie wybranym wykonawcą GDDKiA rozpoczęła procedurę wyłonienia wykonawcy prac zabezpieczających. Następnie trwały negocjacja dotyczące ustalenia ostatecznego zakresu i formy zabezpieczenia zrealizowanych dotąd prac na obwodnicy Częstochowy. W efekcie tych prac Dyrekcja zaprosiła osiem firm, tj. sześć firm będących generalnymi wykonawcami trasy A1 (Budimex, Berger Bau, Strabag, Pol-Aqua, Mirbud i Intercor) oraz dwóch głównych podwykonawców odcinka F autostrady A1 (firmy Bud-Pol i Lemar), do złożenia ofert w przyspieszonej formule wyłonienia wykonawcy przez negocjacje bez ogłoszenia. Ostatecznie wpłynęły trzy oferty.

W trakcie procedury miała miejsce rozprawa w Krajowej Izbie Odwoławczej. KIO oddaliła odwołanie poprzedniego wykonawcy, firmy Salini Polska, na tryb wyboru wykonawcy prac zabezpieczających w formie negocjacji bez ogłoszenia. Firma domagała się wstrzymania rozpoczętej procedury wyłonienia wykonawcy prac zabezpieczających i ogłoszenia nowego postępowania przetargowego, w którym mogłaby brać udział.

Dziś podpisaliśmy umowę z wyłonionym wykonawcą konsorcjum firm: Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia, Budimex z Warszawy oraz Budpol z Częstochowy.

GDDKiA przewiduje, że wykonawca niezwłocznie przystąpi do przygotowania placu budowy, aby tak szybko jak to możliwe ruszyć pełnym frontem robót na autostradowej obwodnicy Częstochowy. Całość prac zabezpieczających ma zostać zrealizowana do 15 listopada.

Zakres prac, w szczególności, będzie obejmował wykonanie robót zabezpieczających na ciągu głównym, roboty ziemne, wykonanie warstw konstrukcyjnych i bitumicznych, włącznie z wykonaniem podbudowy z betonu chudego, nawierzchni z betonu cementowego, również roboty wykończeniowe obiektów inżynierskich.

Jednocześnie GDDKiA przygotowuje postępowanie przetargowe na dokończenie prac na tym odcinku A1. To zamówienie będzie obejmowało wykonanie zakresu niezbędnego do uzyskania decyzji na użytkowanie obiektu budowlanego, warunkującej udostępnienie tego 21 km odcinka autostrady. Są to między innymi elementy BRD, ekrany akustyczne, oświetlenie węzła Rząsawa, ogrodzenie pasa drogowego autostrady.

Na początku sierpnia GDDKiA planuje udostępnić do ruchu blisko 33 km autostrady, od węzła Częstochowa Południe do Pyrzowic. Na północy od Częstochowy trwa budowa pięciu odcinków autostrady, jednego na terenie województwa śląskiego oraz czterech w województwie łódzkim. Wszystkie, w standardzie po trzy pasy w obu kierunkach, zostaną wybudowane po istniejącym śladzie DK1. Planowany termin oddania do ruchu czterech odcinków między Częstochową a Tuszynem, powinien nastąpić przed końcem 2021 r. Natomiast piąty odcinek od węzła Piotrków Trybunalski Południe do węzła Kamieńsk zostanie udostępniony kierowcom na przełomie 2022 i 2023 r.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane