Grupa paliwowa zamierza zwiększyć produkcję paliw bunkrowych dla statków, ale potrzebuje stworzyć wpierw infrastrukturę logistyczną. Zarząd Lotosu rozważa udział w rozbudowie portu zewnętrznego w Porcie Gdańsk albo wybudowanie własnego nabrzeża i terminalu na Martwej Wiśle.
O planach rozwoju opowiedział wiceprezes ds. inwestycji i innowacji Grupy Lotos, Patryk Demski, w rozmowie z Polską Agencją Prasową. Demski poinformował, że po zakończeniu Projektu EFRA (Efektywnej Rafinacji) Grupa rozważy swój udział w projekcie rozbudowy portu zewnętrznego realizowanego w Porcie Gdańsk.
Lotos chciałby umiejscowić na planowanych nabrzeżach infrastrukturę potrzebną do obsługi frachtu morskiego. Alternatywną inwestycją może być budowa własnego nabrzeża i terminalu na Martwej Wiśle. Decyzja zostanie podjęta przez zarząd Lotosu po zapoznaniu się z analizami.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk jest otwarty na współpracę z inwestorami przy rozbudowie portu zewnętrznego. Inwestycja wartości 12 mld zł ma być wykonana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.