Pociągi towarowe przyspieszyły na 1500 km linii

Pociąg intermodalny
Tomasz Kowal

Wraz z wdrożeniem nowego rozkładu jazdy w grudniu 2024 r.. PKP Polskie Linie Kolejowe podniosły parametry eksploatacyjne dla pociągów towarowych na prawie 1500 toro-kilometrów linii. Ładunki mogą być szybciej dowożone m.in. do polskich portów oraz na kierunku wschód – zachód.

Poprawiły się parametry linii kolejowych między Poznaniem a Szczecinem, Chorzowem a Tczewem, Wrocławiem a Międzylesiem czy Warszawą a Białymstokiem. Konsekwencją podnoszenia parametrów dla pociągów towarowych jest ich szybsza jazda i niezawodne dostarczanie ładunków.

W 2024 r. pociągi towarowe na sieci PLK osiągnęły średnią prędkość handlową (wynikającą z opracowanych rozkładów jazdy) 34 km/h, co stanowi wzrost o 2 km/h w stosunku do roku 2023. Natomiast same pociągi intermodalne osiągnęły średnią prędkość handlową na poziomie 41 km/h.

– Na średnią prędkość pociągów towarowych mają wpływ parametry eksploatacyjne toru danej linii kolejowej. Podniesienie średniej prędkości o 1 km/h to duże wyzwanie, osiągalne dzięki skutecznej realizacji inwestycji i prac utrzymaniowych. Kolejne istotne zadania, w tym te na linii Skierniewice – Łuków czy Ełk – Białystok, zaowocują usprawnieniem ruchu towarowego i przyczynią się do ponownego wzrostu średniej prędkości handlowej dla cargo – powiedział Krzysztof Waszkiewicz, członek zarządu PKP PLK. odpowiedzialny za utrzymanie infrastruktury.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane