Szykuje się przebudowa dolnośląskiego odcinka A4

Ministerstwo Infrastruktury

Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na wykonanie analizy techniczno-ekonomiczno-logistycznej wraz ze studium korytarzowym rozbudowy autostrady A4 na ponad 100-km odcinku od Wrocławia do Krzyżowej. Dokumentację zrealizuje firma WYG International Warszawy. Wartość umowy to 1,7 mln zł. Wykonawca na realizację zadania ma 270 dni od podpisania umowy.

– Autostrada A4 na dolnośląskim odcinku nie spełnia oczekiwań kierowców. Często dochodzi tu do wypadków. Dlatego konieczne są działania, które zmierzają do poprawy tej sytuacji. Ich efektem jest podpisywana dzisiaj umowa – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Zadaniem projektantów będzie przeanalizowanie możliwych wariantów kompleksowych działań, mających na celu poprawę sytuacji w zakresie bezpieczeństwa, przepustowości i funkcjonalności dolnośląskiego odcinka autostrady A4. W ramach prac przygotowawczych przeanalizowane zostaną minimum trzy warianty:

– rozbudowa istniejącej autostrady A4: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);

– budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po obecnym śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem, przeanalizowane zostanie wyburzenie obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;

– budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przenalizowane zostanie wyburzenie obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.

Analiza pozwoli na podjęcie decyzji dotyczących kompleksowych rozwiązań dla tego odcinka A4 i dokonanie optymalnego wyboru dostosowania autostrady do potrzeb użytkowników.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane