Wybrano wykonawcę odcinka A2 Siedlce – Biała Podlaska

Adam Brzozowski

Oferta firmy POLAQUA (467 661 011,65 zł) została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę trzeciego z czterech odcinków autostrady A2 Siedlce – Biała Podlaska. Chodzi o fragment pomiędzy rejonem miejscowości Swory a węzłem Biała Podlaska.

GDDKiA informuje, że zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 14 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Rodzaj nawierzchni, betonowa lub bitumiczna, określi wykonawca na etapie przygotowania dokumentacji projektowej.

W sierpniu 2020 r. GDDKiA oddała do ruchu ponad 15 km A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną 2020 r. podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. Pod koniec stycznia tego roku podpisana została umowa na ostatni odcinek autostrady pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów. Planowany termin zakończenia prac to lato 2024 r.

Cztery przetargi w toku

Na kolejny fragment od Siedlec do Białej Podlaskiej toczą się cztery postępowania przetargowe. 22 stycznia br. otwarto oferty na Malinowiec – Łukowisko, natomiast w lutym br. Dyrekcja wybrała najkorzystniejszą ofertę na A2 w. Siedlce Zach. – rejon m. Malinowiec oraz w.Łukowisko – rejon miejscowości Swory.

W przypadku ostatniego 32-kilometrowego odcinka autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią, 30 grudnia 2020 r. GDDKiA ogłosiła przetarg na wybór projektanta, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót w terenie. 3 lutego 2021 r. odbyło się otwarcie ofert. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji.

W województwie łódzkim i mazowieckim trwa opracowywanie elementów koncepcji programowej poszerzenia autostrady A2 na długości ok. 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Równocześnie Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska w Łodzi i Warszawie prowadzą postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowych w tym zakresie. Po zapewnieniu finasowania, w drugiej połowie tego roku zarządca dróg będzie gotowy, aby ogłosić przetarg na wybór wykonawcy, który zaprojektuje i zrealizuje roboty w terenie.

Budowa pod ruchem

Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ trzy pasy ruchu.

Dalszym etapem, po zapewnieniu finansowania, będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj. – Zakładamy, że budowa potrwa około dwóch lat i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2025 r. – informuje GDDKiA.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane