Zarządzająca siecią sklepów oraz hipermarketów firma Carrefour Polska realizuje strategię omnikanałową inwestując w rozwój e-commerce, w tym w internetową sprzedaż świeżych produktów. Aktualnie usługi e-grocery dostępne są w Warszawie, Katowicach i Krakowie. Do 2022 r. Carrefour planuje uruchomić sprzedaż artykułów spożywczych online w 10 największych miastach naszego kraju.
Sieć handlowa ma ambitne plany osiągnięcia pozycji lidera w sprzedaży produktów spożywczych i przemysłowych przez Internet. E-sklep spożywczy Carrefour bazuje na koncepcji sklepu dwuplatformowego – dysponuje tzw. dark store, czyli magazynem spożywczym do obsługi zamówień online. Najnowszy dark store sieci – w Krakowie ma powierzchnię ok. 750 mkw.
Osiągnięcie pozycji lidera w sprzedaży internetowej nie będzie możliwe bez dalszych inwestycji w dystrybucję. Biuro prasowe spółki informuje, że istotną inwestycją będzie stworzenie centralnego magazynu e-commerce, obsługującego całą Polskę pod kątem dostaw kurierskich.
Carrefour Polska nie przestaje inwestować w rozwój sklepów oraz obiektów logistycznych. Niedawno wynajęła prawie 64 tys. mkw. powierzchni w budowanym przez Panattoni Europe magazynie w pobliżu Rawy Mazowieckiej (woj. łódzkie). Powstanie w nim centrum logistyczne obsługujące sklepy Carrefour w Polsce Centralnej i Wschodniej.
Operatorem obiektu będzie doświadczony partner biznesowy spółki, specjalizujący się w logistyce kontraktowej – ID Logistics Polska. Niedawno informowaliśmy, że ID Logistics planuje zwiększyć w Polsce zatrudnienie o 800 osób. 600 nowych pracowników będzie obsługiwało rawski obiekt Carrefoura.
Centrum logistyczne rozpocznie realizację wybranych operacji już w styczniu 2020 r. Zakończenie prac budowlanych i wdrożenie wszystkich procesów planowane jest na wrzesień przyszłego roku.
Dużo za późno. W każdym mieście już dzialają e-sklepy spożywcze online. Nawet wódkę do domu można zamówić. Ale z drugiej strony co temu C. zostało.