Niemiecki armator Hapag-Lloyd posiada w Gdańsku Knowledge Center, które rozwija nowe narzędzia teleinformatyczne, pomocne w transporcie kontenerów, w tym aplikacjęLive Position do śledzenia kontenerów. W ramach rozwoju obiektu linia żeglugowa planuje zatrudnić w nim 100 informatyków do końca 2024 r.
23 maja 2024 r. w gdańskiej siedzibie Hapag-Lloyd, podsumowano cztery lata działalności firmy oraz ogłoszono plany rozwojowe. Knowledge Center w Gdańsku było pierwszą taką inwestycją firmy. Specjaliści zatrudnieni w trójmiejskim oddziale ukierunkowani są na opracowywanie oraz testowanie nowych pomysłów i najnowocześniejszych rozwiązań. Obiekt funkcjonuje dzięki zaangażowaniu samorządowej inicjatywy, jaką jest Invest in Pomerania, koordynowana przez Agencję Rozwoju Pomorza. – Warto podkreślić, że projekty opracowywane w Gdańsku przez Hapag-Lloyd wymagają wysokich kompetencji. Cieszę się, że nasz lokalny rynek pracy oferuje specjalistów z takimi umiejętnościami, a region infrastrukturę odpowiadającą globalnej firmie – powiedział Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Hapag-Lloyd Knowledge Center
Hapag-Lloyd operuje na Pomorzu od wielu lat. Zatrudnieni tam programiści pracują nad usprawnieniem działalności Hapag-Lloyd oraz nad innowacjami dla klientów niemieckiej linii żeglugowej, czerpiąc przy tym z wiedzy kadry oraz korzystając z zaplecza logistycznego i morskiego.
– Połączenie doświadczonych logistyków, załóg statków i ekspertów tworzących technologie sprawia, że stale rozwijamy naszą pozycję wśród liderów globalnego transportu. Tworzymy rozwiązania dedykowane zarówno dla naszych klientów – bo w naszym portfolio mamy ponad 20 własnych produktów zewnętrznych – jak i rozwiązania dla ponad 15 tysięcy naszych pracowników na całym świecie. Siłą naszej trójmiejskiej załogi jest różnorodność – mamy zróżnicowane zespoły, gdzie osoby o różnym doświadczeniu, różnym zapleczu edukacyjnym czy kulturowym tworzą silny zespół, który kreuje rzeczywistość i przyszłość globalnego biznesu – mówi Adam Sikorski, Site Lead w Hapag-Lloyd Knowledge Center.
Obecna na wydarzeniu w Gdańsku Donya-Florence Amer, członkini zarządu Hapag-Lloyd, zaprezentowała najnowszy projekt firmy – Live Position. To pierwsza na świecie aplikacja trackująca przystosowana do skali morskiego cargo, zbudowana w oparciu o inteligentne urządzenia IoT.
– Nasza inteligentna flota kontenerów przenosi śledzenie na nowy poziom: pozycja na żywo umożliwia naszym kontrahentom śledzenie kontenera w czasie rzeczywistym przez całą podróż. Dane odświeżane są co piętnaście minut. Od statku, przez kolej, po ciężarówkę – korzystają z pełnej widoczności niezależnie od używanego środka transportu. To daje unikalną możliwość dokładnej koordynacji ładunku i zaplanowania procesu logistycznego, by zwiększyć jego efektywność oszczędzając czas i pieniądze naszych klientów. Co więcej to wielki krok na przód w zakresie bezpieczeństwa ładunków – komentowała Donya-Florence Amer.
Stanowiska czekają na informatyków
Gdański oddział ma duży udział w projekcie Live Position – odpowiadał za tworzenie interfejsu oraz funkcjonalności dla użytkowników aplikacji przeglądarkowej, a także za przeprowadzenie półrocznej fazy testów.
Hapag-Lloyd aktualnie ogłosiło powiększenie zespołu Knowledge Center o 100 kolejnych informatyków. Trwa rekrutacja specjalistów od Javy, technologii chmurowych i przechowywania danych, testowania oprogramowania, AWS i SAP na poziomie Agile Coach, Scrum Master czy Product Owner. Do końca roku 2024 do obsadzenia jest 100 wakatów, a do 2026 r. liczba wolnych stanowisk wyniesie 150.
Na zdjęciu u góry: Alina Angielczyk, dyrektor zarządzająca Area North Hapag-Lloyd, Adam Sikorski, site lead, Knowledge Center w Gdańsku, Donya-Florence Amer, członkini zarządu Hapag-Lloyd AG, Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego, Piotr Ciechowicz, wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza.