Maersk zamówił statek zasilany metanolem

Maersk

Koreańska stocznia Hyundai Mipo Dockyards zbuduje dla duńskiego przewoźnika Maersk niewielki kontenerowiec o pojemności 2100 TEU, który będzie pływał po Bałtyku pod duńską banderą. Jednostka będzie zasilana dieslem i metanolem. Przewidywany termin jej dostawy to połowa 2023 roku.

Firmy A.P. Moller – Maersk i Hyundai Mipo Dockyards zawarły umowę na budowę pierwszego na świecie statku kontenerowego do przewozów feederowych, który będzie zasilany dieslem o niskiej zawartości siarki oraz metanolem. To nietypowe paliwo jest neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.

– „Ten przełomowy kontenerowiec udowodni, że już dziś dostępne są skalowalne rozwiązania, które pozwalają właściwie rozwiązać problemy związane z emisją w żegludze. Statek w 2023 roku zapewni nam doświadczenie w obsłudze kontenerowców przyszłości, ponieważ będzie prawdziwie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Tego oczekuje wielu naszych klientów – pomocy w dekarbonizacji swoich łańcuchów dostaw” – powiedział Henriette Hallberg Thygesen, dyrektor generalny Fleet & Strategic Marki, AP Moller – Maersk.

Statek feederowy będzie miał 172 metry długości i będzie pływał w ramach filii Maersk: Sealand Europe po bałtyckim szlaku żeglugowym między Europą Północną a Zatoką Botnicką.

Napęd na metanol zostanie opracowany przez firmy: MAN Energy Solutions i Hyundai Engine and Machinery (silnik główny) oraz Himsen (silnik pomocniczy) we współpracy z Hyundai Mipo i Maersk. Jego klasyfikacją zajmie się American Bureau of Shipping (ABS).

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane