DHL Express, firma obsługująca ekspresowe międzynarodowe przesyłki lotnicze, intensywnie przygotowuje się do zwiększonego popytu na usługi w szczycie sezonu, który przypada na ostatni kwartał roku. W ramach przygotowań firma zainwestuje 100 mln euro m.in. we flotę Boeingów 777.
Aby przygotować się do świątecznego szczytu przewoźnik zainwestuje ponad 100 mln euro w transport i obsługę przesyłek. Środki te pozwolą zwiększyć możliwości obsługi i sortowania paczek w sieci naziemnej, w tym w obiektach lotniczych w Kopenhadze, Kolonii, Paryżu, Brukseli. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie bardziej elastycznych harmonogramów lotów oraz szybsze reagowanie na zakłócenia w łańcuchu dostaw, co zapewni ich płynność i terminowość w tym wymagającym okresie.
Przygotowania DHL Express obejmują również wprowadzanie dodatkowych dużych i średnich samolotów szerokokadłubowych oraz lotów dostępną flotą, szczególnie na trasach międzykontynentalnych. Oprócz tego firma inwestuje w osiem nowych, mniej emisyjnych samolotów towarowych Boeing 777, które zwiększą przepustowość na trasach trans-pacyficznych oraz między Azją a Europą.
Zobacz też: Przygotowania biznesu do świąt rozpoczęły się w czerwcu
W tym roku szczyt przesyłkowy ma być napędzany przede wszystkim przez e-commerce, zwłaszcza na międzykontynentalnych trasach między Azją i Pacyfikiem, Europą i obiema Amerykami. Według prognoz, jego światowa sprzedaż może przekroczyć 6,3 biliona dolarów w 2024 roku. Tegoroczny szczyt będzie dodatkowo wymagający z powodu oblężenia azjatyckich portów i frachtów lotniczych, co spowodowane jest rosnącą popularnością chińskich platform e-commerce w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Wszystko wskazuje na to, że popyt na fracht lotniczy na linii Azja-Europa i Azja-Stany Zjednoczone będzie w tym okresie bardzo wysoki. Obecnie dostępna do rezerwacji przestrzeń transportowa na czwarty kwartał u większości azjatyckich przewoźników jest już na wyczerpaniu lub w całości wyprzedana. W liniach lotniczych z Europy, USA i Bliskiego Wschodu wyprzedano już ponad 80 proc. przestrzeni zaplanowanych na czwarty kwartał. W związku z tym DHL Express już wcześniej odpowiednio przygotowuje swoją sieć, by sprostać tym wyzwaniom.