Nowy intermodalny serwis Maersk między Azją i Europą

Maersk

AE66 to nazwa nowego serwisu wprowadzonego przez Maersk, aby zapobiec przestojom towarów w portach i wydłużającym się czasom tranzytu w przewozach morskich. W ramach usługi typu morze-kolej-morze potentat logistyczny umożliwia przewozy ładunków z Korei, Japonii oraz Chin do Obwodu Kaliningradzkiego, a stamtąd do Europy Zachodniej, krajów bałtyckich oraz do Polski. Transporty wykonywane są co dwa tygodnie.

Nowa intermodalna trasa rozpoczyna się w porcie Wostocznyj na Dalekim Wschodzie Rosji, do którego mogą docierać ładunki z wielu państw Azji. Towary są następnie przeładowywane na kolej i pociągami docierają do Europy.

Maersk zapewnia, że czas tranzytu jest krótszy w porównaniu do przewozów morskich i wynosi 20 dni z koreańskiego miasta Pusan do Kaliningradu oraz sąsiednich lokalizacji. Transport oceaniczny przez Kanał Sueski zajął by 55-60 dni. Nowa usługa AE66 jest więc odpowiedzią na problemy logistyczne związane z transportem towarów wysyłanych z Dalekiego Wschodu do Europy.

Stałe rejsy statków w Azji oraz stabilne kursy pociągów na trasie Kolei Transsyberyjskiej ze stacji Wostocznyj umożliwią wysoce niezawodną dostawę na czas, podobnie jak inne usługi AE19 i AE77 obecnie oferowane przez Maersk – mówi Zsolt Katona, dyrektor zarządzający na Europę Wschodnią w A.P. Moller-Maersk. – Wybór portu Wostocznyj, jako stacji początkowej był podyktowany wieloma czynnikami, takimi jak warunki FOB, zrównoważony czas tranzytu i ogólne koszty logistyczne związane z dostarczeniem towarów do naszego obiektu w Kaliningradzie – dodaje Katona.

Maersk liczy, że nowa usługa spotka się z zainteresowaniem przedsiębiorstw, które mają do przewiezienia ładunki o wysokiej wartości lub wrażliwe na długi czas transportu. Potencjalnymi adresatami AE66 są takie branże jak motoryzacja, przemysł energetyczny oraz infrastruktura.

 

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane