ZMPSiŚ rozstrzygnął przetarg na przystosowanie infrastruktury terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego. Wybór padł na najtańszą ofertę, złożoną przez Budimex. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał czas na wykonanie inwestycji do końca listopada 2021 r.
O przetargu informowaliśmy w tekście „Budimex z najtańszą ofertą na budowę terminalu w Świnoujściu”. Zgodnie z przypuszczeniami, zamawiający wybrał ofertę najtańszą. Propozycja Budimeksu wartości 227,8 mln zł otrzymała w postępowaniu 100 punktów.
Oferty złożyło pięć podmiotów, w tym trzy konsorcja. Pozostali oferenci zaproponowali stawki :
- Konsorcjum firm Roverpol (Warszawa) i Rover Maritime (Hiszpania) – 288,9 mln zł,
- Konsorcjum firm Korporacja Budowlana DORACO i Firma Budowlano-Drogowa MTM – 246,9 mln zł,
- Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones (Hiszpania) – 355,74 mln zł,
- PORR – ponad 328 mln zł.
W ramach projektu przebudowane zostaną stanowiska promowe w Porcie Świnoujście, co pozwoli stworzyć nowe, dłuższe nabrzeże. Do zadań wykonawcy prac budowlanych będzie należało m.in. wyznaczenie sytuacyjne i wysokościowe punktów głównych nabrzeża, wyznaczenie podtorza rękawa pasażerskiego i estakady nad torami kolejowymi.
Budimex musi zakończyć prace do końca listopada 2021 r.
Halo a jak ma się to do budowy terminala głębokowodnego? To taka atrapa ma być?
A co się ma dziać? Minister śni o potędze. Będzie terminal Trójmorza i Śródziemia z kanałem żeglugowym do Elbląga.