Dwa pociągi przywiozły z Chin sprzęt do walki z COVID

Pociąg z Chin w Małaszewiczach Zarys
Paweł Ciesek

Firma ZARYS International Group zainicjowała pierwszy w 2021 roku specjalny transport kolejowy z Chin do Europy z produktami wspomagającymi walkę z pandemią koronawirusa. W drugim tygodniu lutego dwa pociągi wypełnione specjalistycznym sprzętem medycznym dotarły do międzynarodowego Portu Przeładunkowego Małaszewicze. Dostawa nie przebiegła bez problemów – Chiny borykają się z deficytem kontenerów.

W 2020 roku poprzez most powietrzny między Chinami a Polską spółka ZARYS sprowadziła do kraju blisko 20 tys. msześc. sprzętu ochronnego. Firma sama produkuje w Polsce sprzęt, jednak ze względu na niegasnące potrzeby rynku to nie wystarcza. Wspieranie się produkcją chińską jest konieczne dla zapewnienia odpowiednich stanów magazynowych.

Największa dostawa w historii

– Po sukcesie zrealizowanego w minionym roku mostu powietrznego pomiędzy Chinami, a Polską postanowiliśmy rozszerzyć rozwiązania logistyczne. Jest to konieczne, ponieważ wszystkie, zlokalizowane w Polsce, linie produkcyjne ZARYS International Group są nieustannie, w pełni zaangażowane. Aby zapewnić stałe stany magazynowe i ciągłość dostaw konieczna jest współpraca z naszymi partnerami z Chin i innych krajów azjatyckich – tłumaczy Paweł Ossowski, prezes ZARYS International Group. – Transport jednorazowego sprzętu medycznego, który został przyjęty w Małaszewiczach, to zgodnie z naszym stanem wiedzy, największe w historii polskiej służby zdrowia przedsięwzięcie tego typu. Główna część dostawy trafi na polski rynek medyczny, mniejsza część do naszych odbiorców eksportowych – dodaje.

Ładunek o wielkości ponad 4 tys. msześć. został rozdzielony na dwa pociągi. Pierwszy z nich XIAN-MALA przewoził 20 platform kolejowych z kontenerami wypełnionymi produktami medycznymi, zwierał 1340 msześc. towaru. Druga część, około 2750 msześc., czyli 41 kontenerów dotarła do Polski pociągiem YIWU-MALA. Obie części transportu zostały przyjęte w Porcie Przeładunkowym Małaszewicze. Transport drogą kolejową z Chin zajmuje około 14 dni.

Towar zablokowany na granicy

Przeprowadzenie tej operacji logistycznej, w dość krótkim czasie, wymagało zaangażowania ludzi i środków oraz podjęcia odważnych decyzji. – Do końca grudnia 2020 roku w transporcie morskim jak i kolejowym brakowało pustych kontenerów, wszystkie kontrakty kolejowe w Chinach zostały wykorzystane, wiele składów towarowych zostało zatrzymanych poza terminalami, w związku z tym towar został zablokowany na granicy – opowiada Paweł Ciesek, koordynator Działu Importu ZARYS International Group. – Dzięki determinacji i zaangażowaniu dwa pociągi wypełnione produktami medycznymi szczęśliwie ruszyły w drogę do Polski. To zadanie było możliwe do zrealizowania za sprawą współpracy z A.P. Moller – Maersk oraz pełnemu zaangażowaniu Działu Importu – dodaje Ciesek.

W kontenerach dostarczono środki ochrony indywidualnej, kombinezony ochronne, fartuchy chirurgiczne i wyroby medyczne takie jak m.in. igły iniekcyjne i strzykawki konieczne do przeprowadzenia szczepień ochronnych przeciwko Covid-19.

Zapasy magazynowe zostały uzupełnione o 4 tys. msześc. towaru najwyższej jakości. Sprzęt trafi do dyspozycji polskich szpitali oraz Agencji Rezerw Materiałowych.

Podobne wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane