Przed wybuchem epidemii większość pociągów z kontenerami z Chin do Europy kończyło bieg w Niemczech. Obecnie składy kursujące po Nowym Jedwabnym Szlak docierają w głąb UE. Przykładem jest zrealizowany m.in. przez GEFCO transport 500 ton części motoryzacyjnych z Wuhan do Francji.
Aby uruchomić połączenie GEFCO opracowało dostawy typu door-to-door i zadbało ustalenia przed i po wykonaniu transportu drogowego i kolejowego, załadunek kontenerów u dostawców w Szanghaju i Chengdu, procedury celne oraz usługi magazynowe we Francji.
41 kontenerów dotarło do terminala Lille Dourges w Dourges na północy Francji w ciągu 19 dni od zgromadzenia towarów, pokonując trasę 10 tys. km przez siedem krajów: Chiny, Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę, Niemcy i Francję.
Pociąg z Chin dojechał do Paryża po 19 dniach
GEFCO zadbało o procedury bezdotykowe w terminalach w ramach przestrzegania ścisłych zasad bezpieczeństwa wobec zagrożenia COVID-19. Transport części motoryzacyjnych koleją przez trzy tygodnie w szczelnym zamknięciu pozwolił uniknąć ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa. – W tym trudnym czasie nasz przewóz koleją pokazał swoją wartość jako zrównoważona, efektywna kosztowo, atrakcyjna czasowo i niezawodna propozycja – twierdzi Alice Defranoux, Global Rail Manager z GEFCO.